30 sie 2017

Hatsune Miku - Unknown Mother Goose


Tytuł oryginalny: アンノウン・マザーグース
Tytuł romaji: Announ mazaa guusu (unknown Mother Goose)
Tytuł polski: Nieznana historia Babci Gąski
Tekst i muzyka: wowaka
Wokal: Hatsune Miku


Jeśli to ja wyznam miłość, to co dostrzegę w twoich oczach?
Słowa są zbyteczne. Płynie czysty dźwięk.
Do chwili, kiedy zostaniesz umazany miłością, twój kolor będzie złudzeniem.
Kiedy na osobności pochłania mnie dźwięk, cały świat jest w zjednoczonej rozkoszy.

Życie tonie w nudnym oniemieniu. Jego każdy śledzi palcem.
Słysząc powtarzającą się nadużytą piosenkę znów zakryłam uszy.
Jeśli to ty wyznasz miłość, to mam to uznać za odpowiedź?
Jeśli udajesz, że masz zamknięte oczy, to niech ta piosenka ci je otworzy!

Myślę tylko o historii, której nie zna nikt.
Ścisnęłam cię do granic możliwości i tańczyłam ze łzami w oczach.
Jeśli wolno mi użyć sentymentalnego argumentu nie do odróżnienia…
Nie mogąc nawet wybuchnąć płaczem, przełknęłam ten argument.
Pozwól mi krzyknąć,
że moje serce jest bliskie pęknięcia!

Nawet gdyby świat mnie odrzucił, to może pozwoli mi teraz zaśpiewać tę piosenkę o miłości?
Jeszcze raz; o twoich uczuciach, których nie zna nikt.
Może mogłabym powierzyć je własnemu głosowi?
Czy ty mnie widzisz?
Czy ty mnie widzisz?
W twoje plecy trafiały ciągle same śmieci.
Gdybym mogła powiedzieć „kocham cię” mimo to;
gdybym mogła modlić się o miłość mimo to…
Ach! To całe moje istnienie miałoby wtedy sens.

Hej, jeśli wyznajesz mi miłość, to kto jest teraz w twoim sercu?
Otworzę na siłę szkatułkę twojego serca. No, pokażesz mi, jaki jesteś naprawdę?
Jeśli to ja mogłabym być twoją miłością, to jakiego koloru byś teraz był?
Samotność to nie coś, co da się przedstawić symbolami. Do tej pory żyłam nie kryjąc się z sercem!

Pseudo-sobowtóry zalały tamto miejsce.
Ten dzień wreszcie nadszedł.
Lai-la-lai-lai
Tamci, którzy tworzyli piosenki bez serca,
już je porzucili.
Pa-pa-pa-pa
Nawet teraz, gdy zostałeś tu, w takim miejscu,
próbujesz powstrzymać łzy.
Dlaczego, dlaczego?
Ja wiem.
Bo to miejsce zawsze
było chronione przez ciebie!

Przyzwyczaiłam się do bólu aż za bardzo.
Radość, gniew, smutek, przyjemność – wszystko powtarzało się po tysiąc razy.
Jeśli istnieje w tym świecie radość, której nie można stracić,
i smutek, którego nie można puścić, to…
Czy w końcu zmienię je swoim sercu w czarną owcę?
Nie chcę tego!

W jaki sposób mogę pokochać ten świat?
Pewnie dalej tak będę toczyła się przez życie.
Wiesz, wolałabym już
wyjawić w tej piosence twoje uczucia,
których nikt nie zauważa.
A o co ty byś się modlił?
A czego ty byś pragnął?
Moje skrzypiące serce żyje pełnią teraźniejszości.
Czy ty mnie widzisz?
Czy ty mnie widzisz?
Czy to jest światło, które oświetli mi drogę do przyszłości?

Hej, jeśli chcesz wyznać miłość krzycząc,
ja jestem tutaj!
Słowa są zbyteczne, a mimo to
ten sen nadal trwa.
Jeśli to ja wyznam miłość,
to zawrę ją całą w tej piosence.
Chyba znów nuciłam sobie tę historię,
której nie zna nikt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz