20 mar 2016

flower - Tęczowa lemoniada


Tytuł oryginalny: 虹色サイダー
Tytuł romaji: Niji’iro saidaa (cider)*
Tytuł polski: Tęczowa lemoniada
Tekst i muzyka: tezuka
Wokal: flower


Chmury, które zebrały się wtedy na niebie,
na pewno miałyby gorzko-słodki smak.
Tak, trochę jak lemoniada.

„Jak nie wykorzystasz tego lata,
to następnego na pewno też nie,” powiedziałeś.

Otworzyłam oczy i zobaczyłam,
jak faluje gorące powietrze, tak samo jak w zeszłym roku.
Sama na obrzeżu miasta piłam przezroczystą lemoniadę i patrzyłam przez nią.
Rozejrzałam się dokładnie dookoła,
ale jego nie było widać nigdzie.

Poleciałam wysoko nad chmury na bąbelkach.
Ale chyba nie mogę już cię dosięgnąć.

„Zdawało mi się, że te wszystkie łzy
pozwoliły nam się do siebie zbliżyć,” powiedziałeś.
No wiem, ale
ciągle wydaje mi się, że mnie wołasz.

I w chwili, kiedy się odwróciłam,
znienacka zawiał wiatr
i wszystko zasłoniły mi moje długie włosy.

Nie widzę nic
w drodze powrotnej.
Kołyszącego się gorącego powietrza
ani twojego uśmiechu.

A, asfalt i deszcz i
zapach spalenizny.

Muszę zaakceptować,
że kiedyś będzie to czymś oczywistym.

Nie ma potrzeby, żebym zapomniała parasolki.
Nie ma potrzeby, żebym miała długie włosy.

Skoro tylko mi przeszkadzają,
to je zetnę, i tyle.

W moich wspomnieniach tańczą bąbelki lemoniady i ich odgłosy.
„Kiedy ci ciężko, pomyśl o nich.”
Nasze oczy spotykają się jak wtedy,
kiedy pokazałeś mi, jak świat wygląda przez tęczę.

Z pomiędzy kosmków krótkich teraz moich włosów
wyglądają rzeczy, których nauczyło mnie spędzone z tobą lato.
Nawet jak to wszystko się skończy i przejdzie do historii,
to ja zawsze…

Wśród pogodnej letniej scenerii
powiedziałeś, „To tylko przelotna mżawka.”
Nie zapomniałam, jak wtedy się uśmiechnąłeś.

To był taki nasz głupi sekret.
Tęczowa lemoniada tylko dla nas.

Podniosłam ją teraz sama.
Teraz też będę się uśmiechała.

Tak jak ty,
tą upalną porą roku.
Przypisy tłumacza:
*Jestem świadoma, że cider to dosłownie ‘cydr’ (alkoholowy napój jabłkowy), jednak w języku japońskim terminem tym określa się też po prostu różne napoje gazowane. Potwierdza to butelka ramune (delikatna japońska lemoniada gazowana) widoczna w PV.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz