7 sty 2016

IA - Deszcz czasu, ostatnia wojna


Tytuł oryginalny: 時ノ雨、最終戦争
Tytuł romaji: Toki no ame, saishuu sensou
Tytuł polski: Deszcz czasu, ostatnia wojna
Tekst i muzyka: Orangestar
Wokal: IA

“Odpowiedz mi, co?”

Do miastowej nocy zbliża się mżawka.
Świat tonie, zmysły płyną pod prąd.
“W chwili swoich narodzin na pewno
szukamy odpowiedzi, której nie ma nigdzie.”

“Odpowiedz mi, co?”

“Spełnij je.” “Co?”

Jak miewa się dziś świat?
Nie muszę ci tego mówić,
bo z pewnością sam wiesz, jaki jesteś.
A mimo to dalej nie potrafisz w siebie uwierzyć.
Stoisz tylko u kresu naszych dni.

Zacząłeś płakać nad odległymi ideałami
i niekończącym się festynem dobra i zła.
“Co za bagno. Nie ma co tu na nic liczyć,”
powiedziałeś, wymazując siebie samego.

W tym świecie nie można już nawet
mieć nadziei, że zmiany przyniesie upływ czasu.
Nikt nie wie, co jest tu właściwe.
Dlatego możesz zażyczyć sobie wszystkiego, co chcesz.

“A odpowiedź?” “Nie mam…”

<błędna>

“Jeśli chodzi o mnie… to ja nadal…”
Echem odbija się tylko smutek.
Gdzieś daleko w samotności dryfuje wczoraj.

Dziś nastąpi koniec świata.
Możesz temu zaprzeczać, ale tego wieczoru
śmierć zbierze żniwo.
Nic a nic nie idzie po myśli.
Po twojej myśli.

Wśród nieustającej rezygnacji
dwie emocje stają przeciw sobie i składają życzenie.
Ciekawa jestem, czy pamiętasz
znaczenie łez, które uroniliśmy tamtego dnia?

Koniec naszego świat jeszcze nie następuje.
Nawet gdyby dziesiejszy dzień zdusiła nieustępujące noc,
to ja śpiewałbym: “Nie jest tak źle.”
Zobacz. Ciemne niebo się rozjaśnia.

Ten dzień przestał płakać, więc pożegnajmy go.
Chwyćmy się mocno swoich niezachwianych uczuć.
Niech dają nam one siłę, by żyć.
Możemy nawet przy tym płakać.
I tak w kółko do końca życia.

Nawet jeśli jutro znów uderzy w nas deszcz, może kiedyś
będziemy w stanie pomyśleć, że cieszymy się ze swojego przyjścia na świat.
Ciekawe, czy będziemy w stanie to powiedzieć?
Aż do tego dnia

nie poddamy się.

(Nie poddamy się…)
(Aa…)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz