31 maj 2014

Hatsune Miku - Samookaleczający się achromatyk



Tytuł oryginalny: 自傷無色
Tytuł romaji: Jishou mushoku
Tytuł polski: Samookaleczający się achromatyk*
Achromatyk to wymyślone słowo, ale wywodzi się od słowa "achromatyczność", które oznacza "bezbarwność".
Tekst i muzyka: Nekobolo
Wokal: Hatsune Miku (Append)


Chcę stać się taki jak ty.
Chcę stać się "naprawdę sobą".
Skoro tego chcę, to po prostu powinienem się za to wziąć.
Ale czy to naprawdę byłbym ja?

Sen banalny jak dziecięca zabawa.
Ktoś taki jak ja powinien umrzeć.

Samo moje istnienie sprawia,
że smucą się dziesiątki tysięcy ludzi.
Nikt mnie tu nie chce.
Gdyby tylko mogło właśnie tak być.

Samo moje zniknięcie sprawiłoby,
że uradowałoby się sto milionów ludzi.
Gdyby tak nikt niczego nie nienawidził.
Ale takie wspaniałe rzeczy się nie zdarzają.

Jutro znów będę śnił na jawie.
Gdybym tylko mógł tak teraz zniknąć.

Mimo że istnieję,
sto milionów ludzi o tym nie wie.
Nikt mnie tu nie chce.
Czy lepiej byłoby, gdyby mogło właśnie tak być?

Nawet jeśli zniknę,
sto milionów nie zmieni się.
Nikt mnie nie nienawidzi,
więc rezultat jest taki sam: straciłem coś.

Kiedy nadejdzie koniec, wszyscy upadną jednakowo.
Moje "ja" w innych ludziach rozpadną się.
Kiedy nadejdzie koniec, wszyscy rozstaną się jednakowo, a mimo to...

Dlaczego samo moje istnienie sprawia,
że tak się uśmiechasz?
Przez ten twój uśmiech
nawet kiedy mi smutno i chcę zniknąć,
myślę sobie, że wolałbym
nie mieć powodu na pożegnanie się z tobą.

Nawet jeśli zniknę,
sto milionów nie zmieni się.
Jednak jest coś, co mnie powstrzymuje.
Kiedy robisz taką minę, nie mogę się z tego śmiać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz