5 paź 2013

Hatsune Miku - Piosenka o śpiewaniu piosenek


Tytuł oryginalny: うたうたいのうた
Tytuł romaji: Uta utai no uta
Tytuł polski: Piosenka o śpiewaniu piosenek
Tekst i muzyka: HoehoeP
Wokal: Hatsune Miku


Lalala, moja pani śpiewa piosenkę.
Wyrzuca z siebie słowa z dumnym wyrazem twarzy.
Ludzie jednak mówią, że jej piosenka jest głupia.
To opowiastka o dniach, kiedy byliśmy szczęśliwi.

Przez cały dzień toczę walkę na spojrzenia z biurkiem,
starając się złożyć w całość dźwięki z mojej głowy.
Rzeczy zabawne, smutne i niemiłe
mieszam razem i przelewam je na pięciolinię.

W piosence można by pójść wszędzie i stać się wszystkim.
Pójść by można na przykład na drugą stronę księżyca czy na kraniec snów.
Wygrywam melodię dla nieznajomych
mimo że wiem, iż do nich nie dotrze.

Będę teraz śpiewać aż stracę głos.
O samotności, o cieple, żeby o wszystkim innym zapomnieć.
Ale kiedy nastanie ranek, wszystko wróci do normy.
Zobacz, znów zbliża się świt.

Lalala, moja pani śpiewa piosenkę.
Powolutku zaczyna jednak śpiewać coraz mniej.
Od czasu do czasu bierze mnie na ręce, jakby coś sobie przypomniała
i wyrzuca z siebie słowa z zadowolnym wyrazem twarzy.

Była noc, gdy płakałam, bo nie miałam już o czym śpiewać.
Była też noc, gdy się cieszyłam, bo jedna dziewczynka mnie pochwaliła.
Gdyby moje życzenie mogło się spełnić, to chciałabym wrócić do tamtych czasów
i znowu śpiewać głupie piosenki.

Wiesz, nawet śpiewanie aż stracę głos
trochę mnie zmęczyło.
Mocno zacisnęłam oczy, ale spod moich powiek
wydostały się łzy, których nie mogłam powstrzymać.

Jeśli tego właśnie pragnęłaś,
to pozwól mi ci pogratulować i świętujmy.
Wypijmy za twoją nową podróż,
nawet jeśli nie będę ci w niej towarzyszył.

Wtedy moja pani nagle wstała.
Co takiego sobie pomyślała?
"Są jeszcze ważne rzeczy, o których nie zaśpiewałam,"
powiedziała i wzięła mnie do rąk.

Lalala, moja pani śpiewa piosenkę.
Otworzyła futerał z dumnym wyrazem twarzy.

Będę teraz śpiewać aż stracę głos.
O samotności, o cieple, żeby o wszystkim innym zapomnieć.
A kiedy nastanie ranek,
zobacz, zaczną się nowe dni.

Zaczną się nowe dni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz