5 lip 2013

GUMI - Checkmate


Tytuł oryginalny: チェックメイト
Tytuł romaji: Chekkumeito (Checkmate)
Tytuł polski: Szach-mat
Tekst i muzyka: ych (yuchaP)
Wokal: GUMI


Z kim walczę ponad swoje możliwości opanowana przez okropną zazdrość?
Śmieję się z upadłego skoczka, czego mój przeciwnik udaje nie widzieć.

Zadaję sobie straszny ból. Jest źle, muszę zrobić ten ruch teraz albo nigdy albo przegram.
Zapędził mnie w róg na czarno-białej szachownicy, a ja nawet tego nie zauważyłam.

Nie mam szans na wygraną. Wymówki nic nie dadzą.
Wpadam do bezdennej dziury, aa.

Szach-mat! To już koniec, przegrałam.
Jeśli tak to ma się skończyć, to nie potrzebny tu nawet Bóg.

Dalej, walcz, wyciągnij słownik i przygotuj sobie program z argumentacją.
Kiedy się to skończy? Tak nie może być! Wiem to boleśnie dobrze.
To takie frustrujące. Chcę być taka jak ty, ale mogę jedynie o tym pomarzyć.
Jestem tylko pionkiem mogącym poruszać się tylko naprzód.

Straciłam ostatni pionek. Co powiesz na to, żebyśmy wreszcie zakończyli tę farsę?
Gardząc odkrytym królem, powiedziałeś: "Już cię nie potrzebuję."

Ubolewam nad swoją przegraną nie mogąc się po niej pozbierać.
Ile razy mam powtarzać scenariusz, który może rozpaść się w każdej chwili?

Szach-mat! Przestań już mi to wytykać.
Do widzenia, ja. Nawet to jest niedozwolone.

Ale uśmiechasz się? Dobrze się bawisz? Jesteś w niezrozumiałym dla mnie transie.
Kim ty jesteś? Kim dla mnie jesteś? Słowa więzną mi w gardle.
Tak bardzo boli, nie mogę obudzić się z tego snu, ale nadal cię wyzywam.
To na pewno tylko ideał, który nie stanie się rzeczywistością.

Walczyłam i u kresu walki zobaczyłam swój wyczekiwany epilog. 
Nadchodzi koniec, czy teraz będę mogła wygrać? Nie jestem naiwna, wiem, że nie.

Jeszcze tylko troszkę, ale i tak cię nie dosięgam. Mimo to nadal cię pragnę.
Jestem tylko pionkiem mogącym poruszać się tylko naprzód.
Jeśli jest to na pewno niezbyt odległy ideał, to...

2 komentarze:

  1. WinryRockbell5 lipca 2013 17:09

    Hej!
    Mam prośbę. Mogłabyś przetłumaczyć jakąś z czterech piosenek, które wymienię?
    Z góry dzięki!
    A oto piosenki:
    - Megurine Luka - Valkyria
    - Megurine Luka - Evil princess eye
    - Megurine Luka - Forbidden Happiness
    - Megurine Luka & Kagamine Rin - Anti the Holic
    Z anglikiem u mnie słabo, dlatego proszę :>
    Jeszcze raz z góry dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anti the Infinity Holic przetłumaczyłam już jakiś czas temu, tłumaczenie tutaj: http://voca-latte.blogspot.com/2012/04/kagamine-rin-i-megurine-luka-anti.html
      Co do reszty, to zobaczę.

      Usuń