15 cze 2012

Hatsune Miku - Gówno


Tytuł oryginalny: ダイベン
Tytuł romaji: Daiben
Tytuł polski: Gówno*
Tekst i muzyka: UtsuP
Wokal: Hatsune Miku
*Tytuł zapisany jest katakaną, co daje możliwość różnych interpretacji tytułu. Jedną z nich jest "gówno", drugą "mówienie nie za siebie". Twórca piosenki jednak komentuje to następująco: "Ci, którzy patrząc na tytuł pomyśleli o gównie - natychmiast okażcie skruchę za swoje haniebne myśli." Z drugiej strony, angielski tytuł tej piosenki na iTunes to "Shit".


Nanahusigi no hitotu
Jeden z siedmiu cudów

Â
Aa

Arasoi o saketekite sukuwazu sukuwarezu
Zdołałam uniknąć konfliktu. Nie ocaliłam, nie zostałam ocalona.
Buta no yôni sagesumare dameningen no rakuin
Lekceważona jak świnia, naznaczona jak beznadziejny przypadek.

Inutati wa gun o nasi
Psy zbierają się tłumnie.
Ningen ni tatimukau sikasi
Walczę przeciwko ludziom, jednak
Taidana koto dato nigetesimai
mówią mi, że uciekanie od płacenia za zbrodnię,
Kôdôsinkatta tuke ga...
której nie popełniłam, jest oznaką lenistwa...
「Tomodati no tomodati wa minna tomodati da」to iu keredo
"Przyjaciele moich przyjaciół są moimi przyjaciółmi", tak też mówię.
Dai'iti tomodati inai kara daini tomodati dekimasen
Ale nie mam pierwszego przyjaciela, więc nie mogę znaleźć drugiego.

Sore ga gakusei no daiben
To właśnie mówienie nie za siebie uczniów.
Sensei! Niningumi tukurenai
Proszę pana! Nie mam pary.

Ningen ningen ningen ningen ningen ningen ningen ningen (4x)
Ludzie ludzie ludzie ludzie ludzie ludzie ludzie ludzie (4x)

Aisareru koto mo naku kirawareru koto wa tata
Nie kochana przez nikogo, ale znienawidzona przez wielu.
Nanimo nokosanai mama kono syôgai o oeru
Nie pozostawiając nic po sobie, zakończę swoje życie.

Zi'isiki kazyô dato iunzyanai
Nie wmawiaj mi tu, jestem zbyt mało pewna siebie!
Watasi o ki ni suru mono wa inai
Nie ma nikogo, kto by się o mnia martwił.
Tyûnibyô toka iunzyanai
Nie wmawiaj mi tu, że to wiesz wszystko najlepiej!
Honnin sinkenni nayanderu
To naprawdę go martwi.
「Isogazuni aserazuni yukkuri ikô」 to iu keredo
"Nie spieszmy się, idźmy powoli", tak też mówię.
Kitanai mono ni wa me o somuke kakenukeru sika miti wa nai
Ale odwracam oczy od paskudnych rzeczy. Nie ma drogi innej niż ta, którą trzeba biec.

Sore ga daiben no daiben
To mówienie nie za siebie gówna.
Kusodomo yo me o samase
Otwórzcie wreszcie oczy, gówniarze!

Ningen ningen ningen ningen ningen ningen ningen ningen (4x)
Ludzie ludzie ludzie ludzie ludzie ludzie ludzie ludzie (4x)

Watasi no kimoti daiben daibensite
Niech ktoś powie za mnie o moich uczuciach.
Koko ni iru syômei syômeisite
Dajcie mi dowód na dowód, że tu jestem.
Minna ga hosigaru yume kane meisei
Wszyscy pragną spełnienia marzeń, pieniędzy i sławy.
Watasi iranai naze yue datte
Mi to nie potrzebne. Dlaczego? Dlatego. No bo
Nani o aisiteru ka wakaranai sore ga
nie wiem co kocham, a to
NANAHUSIGI NO HITOTU
JEDEN Z SIEDMIU CUDÓW.

Uwaaaaaaaaaaaa
Łaaaaaaaaaaaaaa

NINGEN NI NARE INUTATI (3x)
STAŃCE SIĘ LUDŹMI, PSY. (3x)
KUSOTATI YO...
GÓWNIARZE...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz